۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۰ : ۳۴

صادرات رب گوجه ۷۵ درصد افزایش یافت

صادرات رب گوجه ۷۵ درصد افزایش یافت

مسعود بختیاری گفت: بنابر آمار سال گذشته میزان صادرات رب گوجه فرنگی  نسبت به 1401 از لحاظ وزنی 75 درصد افزایش یافت که این امر نقطه عطفی در صادرات رب گوجه بود که ارز قابل توجهی وارد کشور شد.
به گفته او، سال گذشته صادرات رب گوجه فرنگی چین به عنوان نقش آفرینان اصلی در حوزه رب گوجه فرنگی دنیا مقدار زیادی نبود که در نهایت این امر منجر به ماندن مقدار زیادی محصول رب گوجه در انبارها و کاهش نامتعارف قیمت  در بازار شده است.
بختیاری ادامه داد: با توجه به آنکه چین  نقش تعیین کننده ای در بازار صادرات دارد، از این رو امر رقابت تولیدکنندگان دشوار شده است.
رئیس سندیکای کنسرو با تاکید بر اصلاح و منطقی شدن قیمت رب گوجه فرنگی افزود: قیمت هرکیلو گوجه فرنگی از 4 هزار و 500 تومان سال گذشته به بالای 6 هزار و 500 تومان رسیده  که همین امر منجر به افزایش قیمت تمام شده شده است، براین اساس  اصلاح و منطقی شدن قیمت امری ضروری است.

 

 


او ادامه داد: براساس برآوردهای صورت گرفته سالانه حدود 500 میلیون قوطی رب گوجه فرنگی در کشور تولید می شود که سال گذشته صادرات این محصول 144 میلیون دلار ارزآوری برای کشور در برداشته است.
بختیاری گفت: با گذشت بیش از یکسال قیمت هر قوطی رب گوجه فرنگی 55 هزارتومان ثابت بود، درحالیکه بدلیل افزایش قیمت گوجه تولیدکنندگان ناگریز به منطقی سازی قیمت مصرف کننده هستند تا بتوانند به تولید ادامه دهند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران