241012 گرانی قیمت میوه، پیش از رسیدن به میوه فروشی ها رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران از بالا رفتن قیمت میوه، پیش از رسیدن به میوه فروشی های سطح شهر خبر داد. <p><span style="font-size: 12px">آقای اسدالله کارگر گفت: بالا رفتن قیمت محصولات باغی پیش از رسیدن به مغازه های میوه فروشی سطح شهر اتفاق می&zwnj;افتد و فروشندگان میوه، نقش چندانی در این افزایش قیمت ندارند.<br />رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران با تایید افزایش قیمت میوه در روز&zwnj;های اخیر افزود: میوه به دلایل مختلف از جمله تعدد واسطه&zwnj;ها و دلالان افزایش قیمت یافته است و فروشندگان میوه و تره بار هم مانند خریداران از این قیمت&zwnj;ها متضرر می&zwnj;شوند.<br />وی اضافه کرد: عده&zwnj;ای از دلالان که به &quot;سلف خر&quot; معروفند، میوه را پیش از رسیدن آن، از باغدار پیش خرید و بین خود خرید و فروش می&zwnj;کنند و با چند دست واسطه کالا به دست مردم می&zwnj;رسد، اما این مطلب قابل اثبات و پیگیری نیست.<br />کارگر گفت: البته بخشی از میوه خریداری شده هم جز ضایعات محسوب می&zwnj;شود و خریدار روی آن ممکن است ضرر کند و در مواردی، نصف محصول یک باغ جز محصولات درجه یک نیست و به قیمت پایینی خرید و فروش می&zwnj;شود.<br /><br />وی با رد نقش موثر فروشندگان میوه و تره بار در افزایش قیمت محصولات باغی افزود: صنف فروشندگان میوه هم مثل عموم مردم خریدار میوه است و مثل مردم میوه را از میدان اصلی خریده و با مبلغی حاشیه سود، در سطح شهر به فروش می&zwnj;رساند، اما تفاوت ما با مردم این است که مردم مثلا دو کیلو میوه می&zwnj;خرند و ما پانصد کیلو.<br />کارگر همچنین برند سازی و خروج این صنف از فروش سنتی میوه را تنها راهکار واقعی شدن قیمت میوه دانست و گفت: در صورتیکه حرکت میوه از مبدا تا مقصد که همان فروشگاه&zwnj;های سطح شهر است مشخص باشد، دست واسطه&zwnj;ها قطع شده و قیمت خرید و فروش آن مشخص و شفاف می&zwnj;شود و کسی نمی&zwnj;تواند میوه را به چند برابر قیمت خرید از باغدار، به مشتری بفروشد.<br />وی افزود: اگر برند سازی در صنعت میوه اتفاق بیافتد کار نظارت هم بسیار راحت می&zwnj;شود و قیمت یک کالا را می&zwnj;توان در همه کشور بصورت یکسان و معقولی کنترل کرد.<br /><br />رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار همچنین با اشاره به نظارت بازرسان اتحادیه بر قیمت&zwnj;های فروشگاه&zwnj;های محصولات باغی و تره بار گفت: علاوه بر بازرسان اتحادیه، دستگاه&zwnj;های نظارتی هم روی قیمت محصولات باغی نظارت جدی می&zwnj;کنند و ما نیز بار&zwnj;ها از طریق پیامک و روش&zwnj;های دیگر تاکید کرده و مکررا به فروشندگان تذکر می&zwnj;دهیم که نباید کالای خریداری شده خود را بجز مبلغی به عنوان حاشیه سود، بالاتر از قیمت خرید عرضه کنند و برگه میادین میوه و تره بار، سند خرید میوه محسوب می&zwnj;شود.</span></p><p>&nbsp;</p><p><span style="font-size: 12px">منبع: صدا و سیما</span></p>