237008 اینگیجمنت اینستاگرام چیست و چگونه باید آن را بهبود ببخشیم؟ اینگیجمنت اینستاگرام به تعامل کاربران با صفحه شما گفته می‌شود. اما چگونه می‌توانیم Engagement پیج اینستاگرامی خود را بهبود ببخشیم؟ <p><span style="font-size: 12px">اینگیجمنت &ndash; Engagement در دنیای بازاریابی دیجیتال به تعامل کاربران با سایت یا صفحه شما در شبکه های اجتماعی و واکنش آنها نسبت به پست&zwnj;های شما گفته می&zwnj;شود. در واقع اینگیجمنت به معنای ارتباط مداوم بین کاربر و یک کسب و کار است. مثلا در یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، یک کاربر ممکن است پست شما را لایک کند، یکی زیر آن کامنت بگذارد، دیگری آن را به اشتراک بگذارد و کاربر دیگر آن را ببیند و رد شود. نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت &ndash; Engagement Rate یعنی تعداد بازدیدکنندگان و نسبت کاربرانی که در سایت یا پیج شما فعالیت کرده&zwnj;اند. برای محاسبه این نسبت باید تعداد لایک و تعداد کامنت یک پست خود را با یکدیگر جمع و حاصل آن را بر تعداد فالوورهایتان تقسیم کنید و عدد به دست آمده را در 100 ضرب کنید. همچنین سایت&zwnj;هایی وجود دارند که در آنها می&zwnj;توانید اینگیجمنت صفحه اینستاگرام خود را محاسبه کنید.<br /><br />اینگیجمنت در کسب و کارهای دیجیتال اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال در یک سایت اینترنتی، اینگیجمنت خوب باعث تاثیر مثبت در رتبه سایت شما و نمایش آن در گوگل می&zwnj;شود. در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز هرچه Engagement صفحه شما، یعنی تعداد لایک، کامنت، بازدید و اشتراک&zwnj;گذاری پست&zwnj;هایتان بیشتر باشد، شانس بیشتری برای قرار گرفتن در اکسپلورر اینستاگرام خواهید داشت. بنابراین می&zwnj;بینید که تعامل کاربران با صفحه یا سایت شما بسیار بااهمیت است و نباید به سادگی از کنار آن رد شوید. به بیان ساده&zwnj;تر، تعداد فالوورها یا دنبال کنندگان زیاد اصلا تعیین کننده نیست و میزان تعامل مخاطبان با پیج و پست&zwnj;های شماست که اهمیت دارد.<br /><br /><b>چه کنیم که اینگیجمنت اینستاگرام ما بالا برود؟</b><br />اما باید چه کارهایی انجام دهیم تا اینگیجمنت اینستاگرام خود و تعداد لایک و کامنت و بازدید آن یا به طور کلی تعامل کاربران با پیجمان را بالاتر ببریم؟<br /><br />1. همیشه محتوای شما حرف اول را می&zwnj;زند. با توجه به شناخت کاربران خود، محتوای مناسب آنها را منتشر کنید و پست&zwnj;هایی جذاب و خلاقانه منتشر کنید که مورد علاقه آنها باشد. شما همچنین می&zwnj;توانید خودتان را به عنوان یک منبع متخصص معرفی کنید و مخاطبان با شما در ارتباط باشند، از شما سوال بپرسند و با پیجتان تعامل داشته باشند.<br /><br />2. زیر پست&zwnj;های خود، هشتگ&zwnj;های پرتکرار و اصولی بزنید. لزوما زدن هشتگ&zwnj;ها یا برچسب&zwnj;های متعدد، خوب نیست و شما باید در انتخاب هشتگ&zwnj;های پست&zwnj;هایتان دقت کنید.<br /><br />3. پست&zwnj;ها و استوری&zwnj;های خود را در زمان مناسبی منتشر کنید. معمولا زمان پیک پست گذاشتن در اینستاگرام و رسانه&zwnj;های دیگر، بین ساعات 9 تا 11 شب است و مخاطبان زیادی در این زمان به پست&zwnj;های شما توجه می&zwnj;کنند.<br /><br />4. کاور و تیتر مناسب و جذابی را برای پست خود انتخاب کنید تا کاربران را به خود جذب کند. زیبایی پیج و زیبایی کاور پست&zwnj;هایتان اهمیت زیادی در جلب توجه مخاطبانتان دارد.<br /><br />5. استوری گذاشتن را جدی&zwnj;تر بگیرید. امروزه علاقه کاربران به استوری&zwnj;ها از پست&zwnj;ها بیشتر شده است. سعی کنید استوری&zwnj;های خود را طبق یک زمانبندی مشخص بگذارید. از نظرسنجی&zwnj;ها، کوئیز و قابلیت&zwnj;های مختلف استوری&zwnj;ها نیز استفاده کنید.<br /><br />6. با صفحه&zwnj;های اینستاگرامی مشابه پیج خودتان ارتباط برقرار کنید و با آنها تعامل داشته باشید.<br /><br />7. جواب کامنت&zwnj;های زیر پست&zwnj;های خود را محترمانه و دوستانه بدهید تا تعامل و ارتباط شما با کاربرانتان بیشتر شود.<br /><br />8. در انتشار پست&zwnj;ها و استوری&zwnj;ها به صورت مستمر فعالیت کنید. غیبت طولانی&zwnj;مدت شما می&zwnj;تواند رغبت کاربران به صفحه اینستاگرامی شما را کاهش دهد.</span></p><p>&nbsp;</p><p><span style="font-size: 12px">منبع: گجت نیوز</span></p>