در راستای اخبار پیشین منتشر شده توسط رویترز، این گزارش توضیح میدهد که اپل از سال 2014 واحد تحقیق و توسعه سختافزار خودرو خود را در اختیار داشته، اما بهدلیل چالشهای توسعه، با BMW، هیوندای، نیسان و تویوتا درارتباط بوده است تا توسعه و قرارداد مشترک برنامه خودرو خود را بررسی کند.
در این دوره، اینگونه تصور میشد که اپل، فعالیت بخش تحقیق و توسعه سختافزار خودرو را در سال 2016 تقریباً متوقف کرده و بهطور جداگانه، تحقیقات نرمافزاری در مورد رانندگی خودران را ادامه میدهد.
ظاهراً مذاکرات با خودروسازان بهدلیل تاخیرهای مکرر و تغییر شکل گسترده صنعت مذکور بهسمت خودروهای برقی که پیشرفت هرگونه توافق مشترک توسعه و تولید را کند میکند، بههم خورده است. همچنین اکراه برخی از خودروسازان بزرگ در مورد تبدیل شدن به یک پیمانکار فرعی تولیدی برای اپل نیز، از دیگر دلایل عدم همکاری آنها با این شرکت بهشمار میرفت. اعتقاد بر این است که اپل تصمیم گرفته تا خود، بهصورت مستقل در حوزه جدید تمرکز کند چراکه دیگر نمیتواند عرضه خودرو خود را بیش از این بهتاخیر بیندازد.
با متوقف شدن این مذاکرات، اپل بار دیگر به توسعه خودرو روی آورده و عملکرد کامل واحد تحقیقاتی خود را بازیابی کرده است. اگرچه Doug Field، نایب رئیس پروژههای ویژه اپل، اخیراً پروژه را ترک کرده و به فورد پیوسته است، اما هنوز تصور میشود که صدها مهندس در این حوزه برای اپل مشغول بهکار هستند.
اپل درحالحاضر مراحل ارسال درخواست اطلاعات (RFI)، درخواست پیشنهاد (RFP) و درخواست نقلقول (RFQ) به تولیدکنندگان قطعات خودرو در جهان را طی کرده است که بهعنوان سیگنالی برای تامینکنندگان نهایی قطعات خودروی اپل برای تولید آن بهشمار میرود.
گزارش جدید منتشر شده، بازتاب اطلاعات پیشین درز کرده توسط تحلیلگر مشهور مینگ چی کو، میباشد که به عرضه خودرو اپل در جایی میان سالهای 2025 تا 2027 اشاره داشت.
نظر شما راجعبه برنامه اپل برای توسعه Apple Car بهصورت کاملا مستقل و بدون نیاز به تولیدکننده شخص ثالث بهمنظور جلوگیری از وقوع تاخیرهای مجدد و مکرر در این برنامه چیست؟
منبع: ترنجی