صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

حماس: اسرای تونل آزادی در توافق‌های بعدی مبادله اسرا آزاد خواهند شد

حماس از آزادی اسرای قهرمان تونل در توافق‌های آینده مبادله اسرا میان این جنبش و رژیم صهیونیستی خبر داد.

به نقل از خبرگزاری الرای،  عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد این جنبش همواره حامی اسرای فلسطینی بوده است و اسرای قهرمان تونل آزادی در توافق‌های آینده مبادله اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی آزاد خواهند شد.

خلیل الحیه روز یکشنبه در حاشیه مراسم شانزدهمین سالروز آزادسازی نوار غزه از اشغال رژیم صهیونیستی گفت: موضع روز گذشته گردان‌های عز الدین قسام (شاخه نظامی حماس) موضع مردانگی و وفاداری به اسیران شجاع و قهرمان ماست.

گردان‌های القسام روز گذشته اعلام کرد هر گونه مبادله اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس، چهار اسیر فلسطینی را که پس از فرار از زندان فوق سری جلبوع دوباره توسط رژیم اشغالگر دستگیر شدند، شامل خواهد شد.

ابو عبیده، سخنگوی گردان‌های القسام گفت: بدون آزادی چهار تن از اسرای قهرمان فلسطینی (اسرای تونل آزادی) که رژیم اشغالگر دوباره آن‌ها را دستگیر کرد، هیچ گونه تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و اسرائیل انجام نخواهد شد.

خلیل الحیه در ادامه تصریح کرد: این یک وعده و تعهد است و اسرای قهرمانی که با ناخن‌ها و اراده قوی خود موفق به حفر تونل و فرار از زندان جلبوع شده بودند، برخلاف میل رژیم اشغالگر در توافق‌های آینده تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و تل آویو آزاد خواهند شد.

الحیه تاکید کرد سالروز آزاد سازی غزه در واقع بزرگداشت قهرمانی، فداکاری و استواری و پایداری است و تایید می‌کنیم که مقاومت پیروز خواهد شد.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس خاطرنشان کرد مقاومت، امید مردم فلسطین است و سایر گزینه ها، محکوم به شکست هستند. وی در ادامه به سالروز امضای توافقنامه اسلو (میان تشکیلات خودگردان و اسرائیل) اشاره و تاکید کرد این توافقنامه به همکاری و هماهنگی امنیتی میان رام الله و تل آویو تبدیل شد که خواسته‌های رژیم اشغالگر را تثبیت می‌کند.

خلیل الحیه با اشاره به این موضوع که مقاومت فلسطین امروز دستاورد‌های بزرگی داشته است، از فلسطینی‌ها خواست تا از آن حمایت کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۳۷۲۵
تاریخ: ۱۴۰۰/۶/۲۸     ساعت: ۱۱ : ۵۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024