صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

طرحی برای پنج ساله شدن سربازی به صورت داوطلبانه

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: در طرحی پیش‌بینی شده است به افرادی که پنج سال به صورت داوطلبانه به خدمت سربازی بروند، معادل ۹۰ درصد حقوق کارکنان رسمی حقوق پرداخت شود.

ابوالفضل ابوترابی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی خدمت سربازی در قوه مقننه، گفت: در کمیته دفاعی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس کارگروهی برای بررسی این طرح تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این کارگروه تاکنون جلساتی را برگزار کرده است، ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بررسی بودجه سال 1400 از سوی نمایندگان؛ در دو هفته گذشته جلسات این کارگروه برگزار نشده و پس از بررسی لایحه بودجه در صحن علنی بار دیگر جلسات این کارگروه تشکیل خواهد شد.
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه هدف نمایندگان مجلس از طراحی این طرح بردن فضای خدمت سربازی به سمت سرباز حرفه‌ای است، عنوان کرد: این طرح دارای یک ماده واحده و 10 تبصره بوده که در حال بررسی شدن است.
نماینده نجف آباد در مجلس با اعلام اینکه در این طرح پیش‌بینی شده است به افرادی که پنج سال به صورت داوطلبانه به خدمت سربازی بروند، معادل 90 درصد حقوق کارکنان رسمی حقوق پرداخت شود، عنوان کرد: در این طرح پیش‌بینی شده منابع مالی حقوق این سرباز حرفه‌ای‌ها از دریافت جریمه از افرادی که به خدمت سربازی نمی‌روند تامین شود.
ابوترابی تصریح کرد: همچنین پیش‌بینی شده افرادی که سرباز حرفه‌ای می‌شوند قبل از آغاز فعالیت خود یک دوره آموزشی را طی کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۱۲۹۱
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۲۱     ساعت: ۰ : ۱۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
  • ١٤ شوال ١٤٤٥
  • Apr 23 2024