صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

باید توبه کنیم این وضع را ما اصلاح‌طلبان به‌وجود آوردیم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد که هم‌قطاران وی در طیف مدعی اصلاحات بانی اصلی وضع موجود هستند و باید به‌دلیل نقش اصلی در ایجاد این وضعیت، توبه کنند.

صادق خرازی، دبیر کل حزب ندای ایرانیان در ششمین مجمع عمومی این حزب گفت: مشکلات امروز کشور فهم استراتژیک و عدم شناخت مسایل و نسبت دادن این مشکلات به خارجی‌هاست‌.
خرازی افزود: مشکل کشور ما مدیریتی است و افرادی به‌عنوان پدرخوانده در گروه‌های سیاسی و محفل‌هایی هستند که سایه خود را بر احزاب چپ و راست انداخته و می‌خواهند دوباره تصمیم بگیرند و ما به‌عنوان اصلاح‌طلبان باید بفهمیم که در چله دوم انقلاب، بزرگ‌ترین مشکلی که جامعه را دربر گرفته جریانات سیاسی هستند که روحیه پدرخواندگی دارند.
وی در ادامه گفت: ذبح مدیریت در همین دولت شکل گرفت. توقعات برخی‌ها تمامی ندارد و این وضع را برای کشور به‌وجود آورده‌اند.
دبیر کل حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: اگر راه رستگاری را می‌خواهید باید مشارکت سیاسی و اجتماعی با بینش درست باشد؛ باید مشکلات داخلی و خارجی را درست بفهمیم و برای هر کدام یک نسخه‌ انتزاعی ننویسیم. 
خرازی در ادامه با اذعان به نقش طیف مدعی اصلاحات در ایجاد وضع موجود گفت: ما اشتباه کردیم و باید از رئیس‌جمهور اجاره‌ای که داشتیم، توبه کنیم و این وضع را ما به‌وجود آوردیم.
صادق خرازی ضمن اذعان به نقش طیف مدعی اصلاحات در ایجاد وضع موجود، روحانی را رئیس‌جمهور اجاره‌ای نامیده است. 
چندی پیش روزنامه اعتماد با انتقاد از تعبیر به‌کار رفته توسط برخی همفکران خود تحت عنوان «کاندیدای اجاره‌ای» در مطلبی نوشت: «اصلاحات با همه ادعاها درباره تحزب و کار تشکیلاتی، انگار فاقد توان فرزندآوری برای 1400 است... نه کاراکتری که سر و زلفی داشته باشد که دل‌ها را ببرد، نه کاریزمای شخصیتی جذابی، نه آنکه مستقل از دولتی نامحبوب باشد؛ یا اینکه شخصا بتواند ثابت کند، حیاتی قوی در سیاست داشته و در آینده ایرانیان موثر است. در واقع کاندیدای اجاره‌ای اصلاحات بیشتر از روی همان مثال است که در خانه ماندن بی‌بی از بی‌چادری است. خودش نیرو ندارد یا توان توافق بر سر آن و متقاعد کردن مردم را برای رای به آن ندارد. لذا کاندیدا اجاره می‌کند و نق هم می‌زند که ما خود کاندیدا نداشته‌ایم! این بازی دیگر نخ‌نما و این کار فاقد حداقل مسئولیت سیاسی است».
به‌کارگیری کلیدواژه توهین‌آمیز «کاندیدای اجاره‌ای» از سوی مدعیان اصلاحات صرفا ‌ترفندی برای فرار از مسئولیت وضع موجود است. بر اساس مستندات متعدد، اکثریت مطلق دولت روحانی در اختیار طیف مدعی اصلاحات است.

 

منبع: کیهان

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۳۴۸۱
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۳۰     ساعت: ۱۱ : ۱۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس:       زیرسرویس:
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024