صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

مایکروسافت به اشتباه ویندوز ۱۱ را برای سیستم‌های قدیمی منتشر کرد

اینطور که به نظر می‌رسد، مایکروسافت به اشتباه ویندوز ۱۱ را برای سیستم‌هایی منتشر کرده که اصلا از آن پشتیبانی نمی‌کنند.

اگر خبرهای مربوط به ویندوز 11 را دنبال کرده باشید احتمالا می‌دانید مایکروسافت آن را برای سیستم‌هایی در نظر گرفته که از لحاظ سخت‌افزاری، یک سری مولفه‌های خاص دارند. برای مثال پردازنده باید نسل 8 اینتل به بالا باشد، سیستم از TPM 2.0 پشتیبانی کند و… که پیش‌تر راجع به این موارد بحث شد.

البته یک سری از کاربرانی که سیستم‌هایی با این مشخصات نداشتند هم توانستند قوانین مایکروسافت را دور بزنند و ویندوز 11 را با تمام قابلیت‌های جدیدش روی سیستم خود نصب کنند، اما مایکروسافت اعلام کرد برای این افراد هیچ آپدیت نرم‌افزاری و امنیتی منتشر نخواهد شد تا بلکه بتواند جلوی آن‌ها را بگیرد.

اما نکته‌ی جالب اینجاست که به تازگی شرکت آمریکایی به اشتباه ویندوز 11 را برای سیستم‌هایی عرضه کرده که اصلا واجد شرایط دریافت آن نبوده‌اند. یعنی از لحاظ سخت‌افزاری، با نیازمندی‌های ویندوز 11 مطابقت نداشته‌اند. معمولا آن دسته از کاربرانی که ویندوز 10 دارند و جز اینسایدرهای پیش‌نمایش هستند و سیستم‌شان هم از ویندوز 11 پشتیبانی نمی‌کند، به هیچ عنوان آپدیت‌های ویندوز 11 را دریافت نمی‌کنند، اما این‌بار ظاهرا اشتباهی رخ داده چرا که یکی از کاربران ردیت با انتشار پستی اعلام کرد که لپ‌تاپ او با تراشه‌ی Core i5-7200U توانست آپدیت ویندوز 11 را دریافت کند.


تصویری که نشان می‌دهد آپدیت ویندوز 11 22H2 برای سیستمی که از تراشه‌ی Core i5-7200U بهره می‌برد منتشر شده است

پردازنده‌ی نسل 7 اینتل را می‌توان یک جورهایی هضم کرد اما یک کاربر دیگر در ردیت گزارش داد که سیستم او با پردازنده‌ی Core i7-6700 هم توانست به آپدیت ویندوز 11 دسترسی پیدا کند. مایکروسافت بعدها در پاسخ به این اتفاق گفت که این موضوع در نتیجه‌ی یک باگ رخ داده است. شرکت ردموندی همچنین با انتشار یک توییت دیگر نشان داد که سخت‌افزار مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 همچنان تغییری نکرده است.

مایکروسافت به خاطر اینکه نصب ویندوز 11 را منوط به داشتن سخت‌افزاری خاص کرده، مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته، اما معتقد است با این کار سعی دارد از امنیت کاربران حفاظت و پایداری عملکرد سیستم آن‌ها را تضمین کند. اما با این حال انتقادات فراوانی از شرکت شده. هرچند بعید است اصلا این انتقادات اصلا تأثیری هم روی مایکروسافت داشته باشند.

اگر شما هم جز آن دسته از کاربرانی هستید که ویندوز 11 به اشتباه برای شما منتشر شده، باید بدانید که در نتیجه‌ی یک باگ بوده است. حال آیا اصلا این آپدیت برای شما در دسترس قرار گرفت؟

 

منبع: مجله دیجی کالا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۷۹۱۳
تاریخ: ۱۴۰۱/۳/۲۲     ساعت: ۱۴ : ۱۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024