صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

هواوی همراه با پرچم‌داران سری P۵۰ از تبلت میت‌پد پرو ۲ ۵G رونمایی می‌کند

با توجه به خبرهایی که تا کنون منتشر شده، هواوی در روز ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) از پرچم‌داران سال ۲۰۲۱ خود با نام‌های P۵۰ ،P۵۰ پرو و P۵۰ پرو پلاس رونمایی خواهد کرد. ظاهرا این پرچم‌داران تنها نخواهند بود و تبلت هواوی میت‌پد پرو ۲ ۵G نیز به همراه آن‌ها معرفی خواهد شد.

گفته شده با توجه به محدودیت‌هایی که آمریکا برای هواوی ایجاد کرده است، خانواده پرچم‌دار P50 در تعداد محدودی تولید می‌شوند. علت اصلی این اتفاق، قانون بازنگری شده صادرات تراشه در آمریکا است که در ماه سپتامبر گذشته اعلام شد.

طبق این قانون، کمپانی‌هایی که از تکنولوژی آمریکایی برای تولید چیپ‌های خود استفاده می‌کنند بدون دریافت مجوز از وزارت بازرگانی آمریکا نمی‌توانند به هواوی قطعه بفروشند. در نتیجه، هواوی در تولید چیپست‌های اختصاصی کایرین 9000 خود که از فناوری ساخت 5 نانومتری بهره می‌برند با مشکل مواجه شده است.

این مشکل به‌ اندازه‌ای برای هواوی جدی بوده که امسال با کمبود موجودی چیپ کایرین 9000 برای پرچم‌داران سری P مواجه شده است، پرچم‌دارانی که همواره با تمرکز بر دوربین‌های قدرتمند معرفی می‌شدند و فروش بسیار خوبی را برای چینی‌ها به همراه داشتند.

راه‌حل هواوی برای برون‌رفت از این بحران، استفاده از نسخه لایت کایرین 9000 با نام کایرین 9000E برای مدل استاندارد هواوی P50 است. در واقع، پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی هر دو نسخه از کایرین 9000 یکسان هستند و تفاوت اصلی آن‌ها در پردازنده عصبی است.

کایرین 9000 به NPU به دو هسته بزرگ و یک هسته کوچک مجهز است، اما 9000E به NPU به یک هسته بزرگ و یک هسته کوچک مجهز است. البته پردازنده گرافیکی کایرین 9000 از نوع Mali-G78 با 24 هسته است اما 9000E به Mali-G78 با 22 هسته پردازشی مجهز است.

به‌جز مشخصات مربوط به صفحه نمایش سری P50 که ماه گذشته در توییتی افشا شدند، اطلاعات دقیق دیگری از ویژگی‌های پرچم‌داران امسال هواوی در دسترس نیست. با توجه به آنچه فاش‌ شده، هواوی P50 از نمایشگر 6/1 اینچی استفاده خواهد کرد، در حالی‌که دو مدل پرو و پرو پلاس به ترتیب به نمایشگرهای 6/6 و 6/8 اینچی مجهز خواهند شد.

اما علاوه بر پرچم‌داران گوشی‌های هوشمندش، هواوی قرار است در ماه آینده از یک تبلت پرچم‌دار نیز رونمایی کند که هواوی میت‌پد پرو 2 5G نام دارد. این تبلت هم به چیپست کایرین 9000 مجهز خواهد بود و سیستم عامل اختصاصی PadOS را اجرا خواهد کرد.

این سیستم عامل در واقع نسخه‌ای بهینه شده از‌ سیستم عامل هارمونی است که توسط خود هواوی و برای تبلت‌ها توسعه داده می‌شود. با توجه به شنیده‌ها، میت پد پرو 2 5G در دو نسخه با اندازه‌های مختلف معرفی خواهد شد.

نسخه کوچکتر این دستگاه از نمایشگری 12/2 اینچی تولید Hua Xing بهره می‌گیرد و نسخه بزرگتر به نمایشگر 12/6 اینچی ساخت سامسونگ مجهز خواهد بود. هر دو نمایشگر از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار هستند که اجرای روان‌تر انیمیشن‌ها در محیط سیستم عامل و برنامه‌ها را به ارمغان می‌آورد.

متاسفانه از مشخصات سخت افزاری این تبلت هم اطلاعات زیادی در دسترس نیست و فقط می‌دانیم میت‌پد پرو 2 5G قرار است به باتری 7250 میلی‌آمپر ساعتی مشابه نسل قبلی مجهز شود که از شارژ سریع 40 واتی پشتیبانی می‌کند. همچنین، 4 اسپیکر برای این تبلت در نظر گرفته شده و از شبکه 5G هم پشتیبانی می‌کند.

 

منبع: مجله دیجی کالا

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۶۳۰۲
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۲/۱۹     ساعت: ۶ : ۵۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024