صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

اسپیکر هوشمند مایکروسافت با قابلیت رونویسی محتوای جلسات

تازه‌ترین اسپیکر هوشمند مایکروسافت می‌تواند به طور خودکار از محتوای جلسات در پلتفرم Microsoft Teams رونوشت بردارد و متن ترجمه شده تحویل دهد.

همه‌گیری کرونا به ما آموخت که بسیاری از کسب و کارها برای ادامه حیات به تکنولوژی نیاز دارند؛ زیرا همیشه به شیوه سنتی نمی‌توان کار کرد. اینجا بود که فناوری‌های سخت افزاری و نرم افزاری دست به دست هم دادند تا امکان دورکاری در برخی مشاغل را فراهم کنند. اسپیکر هوشمند جدید مایکروسافت نیز با چنین هدفی معرفی شده است.

این گجت کوچک می‌تواند هنگام برگزاری جلسات مایکروسافت تیمز، در نقش یک کارمند ظاهر شود و از تمام مباحث مطرح شده، نوت‌برداری کند. همچنین توانایی شناسایی 10 صدای مختلف را دارد تا سخنان هر یک از اعضای حاضر در جلسه، به صورت مجزا ثبت شود. این به حضار مجازی هم امکان می‌دهد که راحت‌تر بدانند چه کسی در حال حرف زدن است.

از دیگر قابلیت‌های آن باید به ترجمه همزمان اشاره کنیم. این یعنی اگر یکی از افراد حاضر در جلسه زبان متفاوتی داشته باشد، می‌تواند به متن ترجمه شده‌ی گفتگو دسترسی پیدا کند.

ناگفته نماند که در دوران شیوع ویروس کرونا، پلتفرم Microsoft Teams محبوبیت زیادی به دست آورد و برخی از کمپانی‌های بزرگ دنیا برای دورکاری پرسنل خود، از آن استفاده کردند.

البته پیش از پاندمی کووید 19 هم مایکروسافت روی اسپیکرهای هوشمند کار می‌کرد و حتی سرفیس هاب نیز تاییدیه‌ای دریافت کرده است تا نقش یک Intelligent Speaker را ایفا کند.

مایکروسافت برای ساخت اسپیکر هوشمند جدید با کمپانی‌های Yealink و Epos همکاری کرده است؛ ولی هنوز ناگفته‌هایی درباره آن وجود دارد. مثلا تاریخ عرضه و قیمت محصول که انتظار می‌رود به زودی اعلام شود.

 

منبع: گجت نیوز

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۵۲۲۳
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۲/۱۷     ساعت: ۱۲ : ۲۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024