صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

شماره موبایل کاربران واتساپ سر از نتایج گوگل در آورد!

این روزها موضوع امنیت واتس اپ حواشی زیادی را به همراه داشته و اکنون یک محقق امنیتی اعلام کرد شماره موبایل کاربران واتساپ نسخه وب در نتایج گوگل مشاهده می‌شود.

واتساپ که به عنوان یکی از محبوب‌ترین پیام رسان‌ها در جهان محسوب می‌شود، اخیرا تغییر سیاستی را در خصوص حریم خصوصی کاربران در دستور کار قرار داد که طبق آن کاربران باید اجازه دهند اطلاعات آنها با فیسبوک به اشتراک گذشته شود و در غیر این صورت اجازه استفاده از این پیام رسان را نخواهند داشت که چنین موضوعی حواشی زیادی را به همراه داشت تا جایی که شاهد کوچ بسیاری از کاربران واتساپ به پیام رسان‌هایی چون تلگرام و سیگنال بوده‌ایم. در همین راستا واتساپ در زمان اجرای سیاست جدید خود تجدید نظر کرد و آن را تا سه ماه به تعویق انداخت. در حالی که خیال کاربران از این موضوع راحت شده بود، به تازگی کارشناسان امنیتی اعلام کردند شماره موبایل کاربران وب واتساپ در نتایج گوگل قابل مشاهده است.

انتشار شماره موبایل کاربران واتساپ در گوگل
یک محقق امنیتی به نام Rajshekhar Rajaria به تازگی مدعی شد شماره موبایل کاربران وب واتس اپ در نتایح جستجوی گوگل قابل مشاهده است. طبق گفته این محقق امنیتی، اگر کاربری از لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی خود از نسخه وب واتس اپ استفاده می‌کند، شماره‌های دفترچه موبایل او در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود. وی تاکید کرد این شماره‌ها برای کاربران عادی بوده و به شماره‌های شرکت‌های تجاری مربوط نمی‌شود. این محقق برای صحت گفته‌های خود چند عکس را نیز منتشر کرده است.

 

منبع: گجت نیوز

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۳۴۵۸
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۲۹     ساعت: ۱ : ۲۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
  • ١٧ شوال ١٤٤٥
  • Apr 26 2024