صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

کاربران اینترنت ماهواره ای استارلینک در روسیه جریمه خواهند شد

دولت روسیه قصد دارد تا کاربران این کشور را که اقدام به استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک می کنند، جریمه کند.

روسیه، یکی از کشور‌هایی است که به شدت در زمینه نظارت و کنترل ترافیک اینترنت در بین کاربران خود سرمایه گذاری می‌کند. با این حال هرگونه ترافیکی که از طریق سرویس اینترنت ماهواره‌ای ارائه می‌شود، می‌تواند برنامه‌های کنترل یا نظارت فعال اینترنت در داخل روسیه را دور بزند.

به همین دلیل بنا به EXTREME Tech به تازگی گزارشی در نسخه روسی Popular Mechanics منتشر شده که از قصد دولت روسیه برای جریمه کاربران این کشور که اقدام به استفاده از اینترنت استارلینک متعلق به شرکت اسپیس ایکس  یا سرویس اینترنت ماهواره‌ای مشابه غربی می‌کنند خبر می دهد.

این جریمه بین 10 هزار تا 30 هزار روبل (135 تا 405 دلار) است که برای کاربران اینترنت ماهواره‌ای در نظر گرفته خواهد شد. همچنین تجار روسی نیز در صورت استفاده از این اینترنت مبلغ 500 هزار تا 1 میلیون روبل (6750 تا 13500 دلار) جریمه می‌شوند.

کاربران اینترنت

شرکت اسپیس ایکس به تازگی قرارداد‌هایی را با دولت آمریکا و همچنین پنتاگون بر سر فرستادن موشک به فضا امضا کرده است. در همین باره دیمیتری روگوزین، رئیس پرواز‌های فضایی روسیه، ضمن انتقاد از حمایت دولت ایالات متحده از شرکت SpaceX این اقدام را نوعی "غارتگری " دانسته که در جهت پیش برد قدرت آمریکا در سراسر جهان انجام شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۳۴۳۹
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۲۹     ساعت: ۱ : ۲۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
  • ١٧ شوال ١٤٤٥
  • Apr 26 2024