صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

محمود صادقی: لاریجانی به هیچ وجه جزو کاندیدا‌های جبهه اصلاح‌طلبان نیست

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره اعلام کاندیداتوری علی لاریجانی و حمایت جبهه اصلاحت از او پرداخت.

محمود صادقی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پایان مهلت پنج روزه ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: در نظر سنجی‌های مردمی برای ویژگی های رئیس جمهور آینده عدالت اولین شاخصه است  که در این شاخصه اشتغال هم می‌گنجد و بهبود سیاست خارجی مطالبه دوم است.  

صادقی در ادامه درباره عملکرد دولت‌های پیشین در بحث اشتغال زایی بیان کرد: دولت‌های قبلی به جز دولت اصلاحات، بر اساس بهبود شاخص‌های اشتغال خیلی ضعیف عمل کرده اند.  

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی میزان بیکاری به زیر 10 درصد رسید، ولی در سایر دولت‌ها طبق آمار رسمی میزان بیکاری 17 درصد است که این آمار غلط انداز است، زیرا بسیاری از افراد به دلیل ناامیدی از پیدا کردن شغل دیگر جویای کار نیستند.  

این فعال اصلاح طلب در ادامه درباره وضعیت فعلی جبهه اصلاحات توضیح داد: جبهه اصلاحات به دنبال کاندیدای نیابتی نیست، زیرا اگر به دنبال این افراد بود اصلا تشکیلات اصلاح طلبان ایجاد نمی‌شد و این تلاش‌ها صورت نمی‌گرفت. طبق ترتیبی که اتخاذ شده بناست بعد از ثبت نام‌ها از بین داوطلبان ثبت نام شده یک یا چند نفر با رای گیری برای انتخابات تعیین شوند، ولی هنوز هم مشخص نیست و باید این اقدامات را به بعد از فرآیند احراز صلاحیت شورای نگهبان موکول کنیم.  

صادقی توضیح داد: بعد از اعلام نظر شورای نگهبان تمام داوطلب‌ها به نفع یک کاندیدا کنار خواهند رفت. نامزد نهایی یکی از 14 نفر اعلامی جبهه اصلاحات خواهد بود و علی لاریجانی به هیچ وجه جزو کاندیدا‌های جبهه اصلاح طلبان نیست،  زیرا اصلا اصلاح طلب نیست.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: لاریجانی خودش هم هیچ وقت ادعا نکرده که اصلاح طلب است و اعضای جبهه اصلاحات با ورود علی لاریجانی بعنوان فردی اصلاح طلب مخالف هستند. شرایط فعلی متفاوت است و تجربه جبهه اصلاحات از سال 92 مطلوب نیست.  

او درباره کاندیداتوری اسحاق جهانگیری هم گفت: اسحاق جهانگیری جزو گزینه‌های جبهه اصلاحات است، زیرا در جلسات هماهنگی اصلاح‌طلبان حضور پیدا کرده است. 

صادقی توضیح داد: اینکه در نهایت نامزد جبهه اصلاحات چه فردی است به ثبت نام‌ها و احراز صلاحیت‌ها بستگی دارد و بعد از آن مشخص می‌شود نماینده جبهه اصلاحات چه شخصی است. در جبهه اصلاحات تمام اعضا حق برابر دارند و هیچ کس برتر نیست، ولی ممکن است برخی خارج از چارچوب جبهه اظهار نظری بکنند.  

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۷۵۳۸
تاریخ: ۱۴۰۰/۲/۲۶     ساعت: ۱۱ : ۲۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024