صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

امیدواری روسیه برای بازگشت آمریکا به برجام

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا درباره بازگشت آمریکا به برجام گفت: ما امیدوایم در دوره جو بایدن آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بازگردد.

ولادیمیر چیژوف، نماینده روسیه در اتحادیه اروپا دیروز چهارشنبه درباره بازگشت آمریکا به برجام در جمع خبرنگاران گفت: در زمان حاضر این شانس وجود دارد که ایالات متحده آمریکا در دولت جدید این کشور به برجام بازگردد.   
جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب امریکا اوایل ماه دسامبر جاری اعلام کرد که قصد دارد برای بازگشت واشنگتن به جمع شرکت کنندگان برجام درباره برنامه هسته ای ایران تلاش کند.
رئیس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه به تازگی گفت: آمریکا در دوره دولت جو بایدن به برجام بازمی گردد و پیمان استارت-2 با روسیه را هم تمدید خواهد کرد.
پیشتر لئونید سلوتسکی روز دوشنبه با بیان این مطلب در بیانیه ای در کانال خود در یوتیوب افزود: انتظار می رود که در دوره حکومت بایدن، دولت آمریکا به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بازگردد.
با این حال سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه به تازگی اعلام کرد که دلیلی برای اینکه درباره بازگشت آمریکا به برجام در مورد برنامه هسته ای ایران به عنوان یک مساله حل شده گفت و گو شود، وجود ندارد.  
معاون وزیر خارجه روسیه گفت: باید به این نکته توجه داشت که ما برخلاف اعضای اروپایی برجام در زمان حاضر دلیلی نمی بینیم که درباره تغییراتی که دولت آینده آمریکا ممکن است در سیاست خود در جهت ایران انجام دهد گفت و گو کنیم زیرا که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بطور رسمی هنوز جمع بندی نشده است.
وی گفت: "ایالات متحده باید تحریم های غیرقانونی خود را که مانع عملکرد طبیعی بخش نفتی ایران و کل بخش انرژی این کشور است، لغو کند.
ترامپ در ماه می سال 2018(اردیبهشت 1397)به بهانه های واهی، دستور خروج آمریکا از برجام را صادر کرد و با نقض تعهدات خود در چارچوب این توافق بین المللی و قطعنامه 2231 شورای امنیت که برای تایید برجام صادر شده بود، تحریم های علیه ایران را احیار کرد و کشورهای دیگر را نیز از همکاری با تهران منع کرد.

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۸۶۲۸
تاریخ: ۱۳۹۹/۹/۲۷     ساعت: ۸ : ۵۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
  • ٨ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 16 2024